Winst uit je Woning - Gemeente Heerenveen
Contact

Gemeente Heerenveen

Ontdek de voordelen van gezamenlijk inkopen

Je hebt een brief ontvangen van jouw gemeente om deel te nemen aan de gezamenlijke advies- en inkoopactie voor de energiebesparende maatregelen: spouwmuurisolatie, vloerisolatie, isolatieglas, zonnepanelen en waterzijdig inregelen. Door met een grote groep huiseigenaren in te kopen, zorgt Winst uit je woning ervoor dat de voorwaarden goed en de prijzen scherp zijn. Klik op meer informatie om meer te lezen over deze actie.

 

 

 

 

 

 

 

74.239

deelnemers gingen u voor!

Maak nu gebruik van jouw waardebon!

Met de waardebon kun jij jouw energierekening verlagen door energiebesparende producten in huis te halen. Denk hierbij aan radiatorfolie, tochtstrips of ledlampen. Je kunt direct afrekenen met je waardebon of het bedrag terugvragen voor producten die je na 1 oktober 2020 hebt aangeschaft. Het verzilveren van de waardebon kan op twee manieren:

  1. Je kunt direct afrekenen met de waardebon door te kiezen voor een energiebespaarbox of door er zelf één samen te stellen die bestaat uit losse producten naar keuze.
    Direct afrekenen met de waardebon doe je hier.
     
  2. Je kunt ook energiebesparende producten aanschaffen via een (online) winkel naar keuze, zoals een bouwmarkt en daarna je geld terug vragen. Bouwmarkten kunnen jou adviseren over geschikte producten in jouw woonsituatie.
    Het bedrag kun je hier terugvragen door het aanschafbewijs te uploaden.  

 

€ 385.000

aan budget is er over!

Start nu met besparen

Schrijf je in

Inschrijven inkoopactie

Welke maatregelen bieden wij aan in de inkoopactie?

Binnen deze inkoopactie bieden wij verschillende energiebesparende maatregelen aan. Afhankelijk van het bouwjaar van jouw woning, heb je in de brief een geschikt aanbod gekregen.

Veelgestelde vragen

Via ons inschrijfformulier kun je aangeven dat jouw interesse uit gaat naar zonnepanelen. Wij zullen jouw aanvraag dan controleren en doorsturen naar de zonnepanelen leverancier. Zij voorzien je van een vrijblijvende maatwerkofferte. In eerste instanatie gebeurt dit op afstand, op basis van geavanceerde satellietbeelden. Vind je de offerte interessant? Dan komen ze op bezoek om jouw dak op te meten en je verder te adviseren.
Mocht je een afspraak willen inplannen voor een huisbezoek voor isolatieglas, dan meet de adviseur alleen de maten op hij brengt geen advies uit. Dit kun je uiteraard ook zelf doen via de link die je per mail ontvangt. Je kunt de €29,- besparen zodra je geen interesse hebt in andere maatregelen waar de onafhankelijke adviseur voor langs kan komen. Op basis van de eerste gegevens wordt er een eerste offerte opgemaakt en verstuurd per e-mail. Bij een voorlopig akkoord komt de glaszetter vrijblijvend bij je langs. Hij kan vanuit zijn expertise een advies geven over jouw ruiten in jouw situatie. Na dit bezoek ontvang je binnen twee á drie werkdagen de definitieve offerte per mail. Je beslist op dit moment of je akkoord gaan en pas dan wordt het glas besteld!
Uiteraard kun je ook meedoen aan de gezamenlijke inkoopactie als je niet over een mobiel nummer en/of e-mailadres beschikt. In het aanvraagformulier kun je 06-00000000 invullen en bij het e-mailadres: jouwpostcode-jouwhuisnummer@winstuitjewoning.nl. In het opmerkingenveld kun je aangeven dat je de gegevens het liefst per post ontvangt. Wij controleren de aanvraag voor je en nemen zo nodig telefonisch contact met je op. Je kunt ons ook bereiken op 023-583 6936. Wij staan telefonisch voor je klaar om de aanvraag samen met je door te lopen.
Als je niet over een computer beschikt dan kun je ook meedoen aan onze actie. Je kunt ons telefonisch bereiken op 023-583 6936, dan lopen wij de aanvraag telefonisch met door. De offertes ontvangt je na het huisbezoek per post.
Je komt in aanmerking voor subsidie als je twee of meer isolatiemaatregelen neemt. Deze moeten aan de eisen van de subsidieverstrekker (RVO) voldoen. Een belangrijke criteria hierbij zijn de minimale vierkante meters. Meer informatie hierover kun je vinden op de website van de RVO www.rvo.nl of op onze website onder het kopje Subsidie. Woningeigenaren en VvE’s in Fryslân krijgen een 10% extra tegemoetkoming als zij hun woning verduurzamen, bovenop de subsidie die het Rijk nu verstrekt met de Subsidie energiebesparing eigen huis (SEEH). Belangrijk om te weten: Ook als in Fryslân woont, vraagt u de subsidie aan via het loket van RVO. U hoeft verder niets te doen. U krijgt een derde deel extra subsidie automatisch als u van RVO een positief besluit heeft ontvangen over uw SEEH-subsidieaanvraag van een woning in Fryslân. Rekenvoorbeeld: Als u 1500 euro SEEH-subsidie ontvangt van RVO dan krijgt u vanuit Fryslân nog eens 500 euro. Na een positief besluit krijgt u zowel van RVO als van de provincie Fryslân een subsidiebedrag uitbetaald. Dit gebeurt op twee verschillende momenten. De Friese aanvulling op de landelijke subsidie geldt met terugwerkende kracht vanaf 1 juni 2020 tot 31 december 2022, of eerder als blijkt dat het budget op is. • Voor alle aanvragen geldt dat de SEEH-voorwaarden van RVO van toepassing zijn. Dit betekent m.i. dat er maar één aanvraag hoeft te worden gedaan en dat RVO de 10 % Extra erbij ‘opplust’.
Wij kunnen de subsidie voor je aanvragen zodra je alle maatregelen (die in aanmerking komen voor de subsidie) via ons aanschaft. Hiervoor dien je ons eerst te machtigen. Zodra je het machtingsformulier per e-mail hebt ontvangen, zien wij (een papieren versie) graag ingevuld en ondertekend retour. Op het moment dat de werkzaamheden zijn afgerond ontvangen wij graag de documenten en foto’s die in de mail bij het machtigingsformulier vermeld staan. Deze kun je sturen aan info@winstuitjewoning.nl.
Helaas is zolder/dakisolatie geen onderdeel van de huidige inkoopactie. In het verleden hebben wij wel dakisolatie (van binnenuit) aangeboden. De eisen die hier vanuit de uitvoerders aan worden gesteld zijn erg streng. Hierbij komt ook nog eens dat dakisolatie via uitvoerende partijen erg prijzig is, je moet hierbij rekenen op ongeveer €100,- per m2. Vanwege deze reden is het niet mogelijk of interessant om dit collectief aan te bieden. Tegenwoordig is het vrij makkelijk om zelf je zolder met dakisolatie te isoleren. De kosten komen dan een stuk lager te liggen, dankzij de waardebon van jouw gemeente nog lager! Vandaar dat wij dit niet meer meenemen in onze adviezen.
Winst uit je woning - Isocoat
Winst uit je woning - Smit Isolatiegroep
Winst uit je woning - Serveis
Winst uit je woning - Spouwmuurisolatie Noord
Winst uit je woning - Gebroeders de Vries
Winst uit je woning - Windoo
Winst uit je woning - Belisol
Winst uit je woning - Zelfstroom

Uitvoerders

Wil jij uitvoerder worden tijdens een nieuwe actie?

Aanmelden als uitvoerder

Start nu met besparen

Dien hier je waardebon in

Een product kopen

Via de post of e-mail heb je van jouw gemeente een brief met een persoonlijke waardebon ontvangen. Hiermee kun je minimaal €35,- tot maximaal € 70,- van de aanschafkosten voor energiebesparende producten terugvragen. Bekijk hier met welke producten je in aanmerking komt voor het gebruik van de waardebon. 

Verlaag gratis je energierekening

Je kunt bij alle winkels terecht zolang zij de energiebesparende producten verkopen. Hiernaast zie je een kaart met enkele winkels in jouw omgeving, je kunt de producten ook online bestellen. Hieronder vind je het stappenplan voor het gebruik van de waardebon voor de aankoop van één of meerdere producten:

  1. Lees de folder goed door en bekijk met welke producten jij je energierekening gaat verlagen.
  2. Bekijk hierboven de status van het beschikbare budget in jouw gemeente (op=op). Je kunt de waardebon uitgeven met een besteding vanaf minimaal €35,- tot maximaal €70,- aan energiebesparende producten.
  3. Schaf de producten aan in één bouwmarkt, zie de kaart hiernaast voor enkele bedrijven. Direct online bestellen is ook mogelijk. Bekijk de productlijst voor de mogelijkheden. 
  4. Ga naar waardebon indienen en dien digitaal één aankoopbewijs en jouw persoonlijke code in. Na controle ontvang je de korting op jouw bankrekening. Als je de producten nu hier aanschaft, kun je direct de code van jouw waardebon invoeren en hoef je de korting niet apart aan te vragen.

*Berg de kassabon goed op want Winst uit je woning of de gemeente kan nog tot 1 jaar later om de bon vragen ter controle.

Veelgestelde vragen

Er zijn ruim 16.000 producten die je kunt aanschaffen. Hiervoor heeft Milieu Centraal een productlijst samengesteld. Twijfel je over jouw product? Bel dan even de Servicedesk op 023- 58 36936.
Je kunt een energiebesparend product aanschaffen bij een bouwmarkt, maar ook bij andere winkels en webshops die de producten verkopen die op te lijst staan. Kijk hierboven voor een uitgebreide kaart met verkooppunten.
Het kan 8-12 weken duren voordat het bedrag wordt bijgeschreven op je rekening.
Het is mogelijk om 2 bonnen te in te sturen voor de aankoop van uw producten.
Nee, de waardebon moet in 1x worden uitgegeven. Indien je niet van het volledige waardebon bedrag gebruikt maakt, vervalt het resterende bedrag.
Hier kunnen twee redenen voor zijn. 1. Mogelijk heeft u uw IBAN niet goed ingevuld. Let erop dat uw IBAN identiek wordt ingevuld zoals op uw bankpas, dus met hoofdletters. 2. Het is niet mogelijk om de IBAN twee maal te gebruiken. De waardebon is adres gebonden.
Het is niet toegestaan om de waardebon van iemand anders in te dienen. De codes zijn adres gebonden en kunnen dus niet worden doorgegeven.
Je kunt ons een e-mail sturen op info@winstuitjewoning.nl met jouw n.a.w. gegevens en dan helpen wij je zo spoedig mogelijk.
De waardebon is geldig t/m 31-03-2021 en kan ingediend worden tot 31-03-2021
De geldigheid van de waardebon is gelinkt aan de startdatum van de actie. De producten moeten ook in dezelfde periode aangeschaft zijn. Het is niet mogelijk om oudere bonnen in te dienen.
Als je buren geen waardebon hebben ontvangen dienen zij dit zelf bij ons aan te geven per e-mail.