Winst uit je Woning - Gemeente Utrechtse Heuvelrug
Contact

Gemeente Utrechtse Heuvelrug

Ontdek de voordelen van gezamenlijk inkopen

Je hebt een brief ontvangen van jouw gemeente om deel te nemen aan de gezamenlijke advies- en inkoopactie voor de energiebesparende maatregelen: vloerisolatie, isolatieglas, zonnepanelen, ventilatie en waterzijdig inregelen. Door met een grote groep huiseigenaren in te kopen, zorgt Winst uit je woning ervoor dat de voorwaarden goed en de prijzen scherp zijn. Klik op meer informatie om meer te lezen over deze actie.

74.239

deelnemers gingen u voor!

Maak nu gebruik van jouw waardebon!

Je kunt de waardebon gebruiken om het bedrag van de energiebesparende producten die je na 30 maart 2020 hebt aangeschaft terug te vragen. Deze declaratie kun je bij Winst uit je woning indienen. De waardebon is te gebruiken voor een uiteenlopende lijst aan energiebesparende producten, zoals een waterbesparende douchekop of ledlampen. Ben jij benieuwd wat er verder nog mogelijk is? Door op meer informatie te klikken lees je meer over de waardebonnen. 

€ 310.568

aan budget is er over!

Start nu met besparen

Schrijf je in

Inschrijven inkoopactie

Presentaties Winst uit je woning

Welke maatregelen bieden wij aan in de inkoopactie?

Binnen deze inkoopactie bieden wij verschillende energiebesparende maatregelen aan. Afhankelijk van het bouwjaar van jouw woning, heb je in de brief een geschikt aanbod gekregen.

Veelgestelde vragen

Je kunt meedoen met onze gezamenlijke inkoopactie door je hier vrijblijvend in te schrijven. Zodra wij jouw gegevens hebben ontvangen, verwerken wij deze voor je verder. Je krijgt een bevestigingsmail met de vervolgstappen. Als jij je hebt aangemeld voor isolatiemaatregelen ontvang je een link per mail waarmee je een huisbezoek kunt inplannen met een van onze onafhankelijke adviseurs. Voor zonnepanelen zetten wij uw aanvraag door naar de geselecteerde leverancier.
Zodra een van onze onafhankelijke adviseurs bij jou op huisbezoek komt geeft hij in eerste instantie een (mondeling) advies over de energiebesparende maatregelen waar jij interesse in hebt getoond. Hij meet de oppervlaktes op en inspecteert de situatie in bijvoorbeeld jouw kruipruimte. Hij opent het luik (meestal bij de voordeur) en neemt foto’s van de huidige situatie. Indien nodig zal hij met een schepje kijken wat voor type grond het is. Op basis van alle gegevens die de adviseur heeft genoteerd krijg je ter plaatse een advies en eventueel op jouw verzoek een rapport per e-mail. Uiteraard ontvang je binnen twee á drie werkdagen de bijbehorende offertes voor jouw persoonlijke woonsituatie. De offertes zijn opgesteld namens de geselecteerde partijen die de veiling hebben gewonnen.
Je komt in aanmerking voor subsidie als je twee of meer isolatiemaatregelen neemt. Deze moeten aan de eisen van de subsidieverstrekker (RVO) voldoen. Een belangrijke criteria hierbij zijn de minimale vierkante meters. Meer informatie hierover kun je vinden op de website van de RVO www.rvo.nl of op onze website onder het kopje Subsidie.
Wij kunnen de subsidie voor je aanvragen zodra je alle maatregelen (die in aanmerking komen voor de subsidie) via ons aanschaft. Hiervoor dien je ons eerst te machtigen. Zodra je het machtingsformulier per e-mail hebt ontvangen, zien wij (een papieren versie) graag ingevuld en ondertekend retour. Op het moment dat de werkzaamheden zijn afgerond ontvangen wij graag de documenten en foto’s die in de mail bij het machtigingsformulier vermeld staan. Deze kun je sturen aan info@winstuitjewoning.nl.
Er zal ongeveer binnen twee weken door de uitvoerende partij contact met je worden opgenomen voor het maken van een afspraak. De uitvoerders streven er naar om de werkzaamheden vervolgens binnen 8 tot 12 weken uit te voeren.
Helaas is zolder/dakisolatie geen onderdeel van de huidige inkoopactie. In het verleden hebben wij wel dakisolatie (van binnenuit) aangeboden. De eisen die hier vanuit de uitvoerders aan worden gesteld zijn erg streng. Hierbij komt ook nog eens dat dakisolatie via uitvoerende partijen erg prijzig is, je moet hierbij rekenen op ongeveer €100,- per m2. Vanwege deze reden is het niet mogelijk of interessant om dit collectief aan te bieden. Tegenwoordig is het vrij makkelijk om zelf je zolder met dakisolatie te isoleren. De kosten komen dan een stuk lager te liggen, dankzij de waardebon van jouw gemeente nog lager! Vandaar dat wij dit niet meer meenemen in onze adviezen.
Via ons inschrijfformulier kun je aangeven dat jouw interesse uit gaat naar zonnepanelen. Wij zullen jouw aanvraag dan controleren en doorsturen naar de zonnepanelen leverancier. Zij voorzien je van een vrijblijvende maatwerkofferte. In eerste instanatie gebeurt dit op afstand, op basis van geavanceerde satellietbeelden. Vind je de offerte interessant? Dan komen ze op bezoek om jouw dak op te meten en je verder te adviseren.
Mocht je een afspraak willen inplannen voor een huisbezoek voor isolatieglas, dan meet de adviseur alleen de maten op hij brengt geen advies uit. Dit kun je uiteraard ook zelf doen via de link die je per mail ontvangt. Je kunt de €29,- besparen zodra je geen interesse hebt in andere maatregelen waar de onafhankelijke adviseur voor langs kan komen. Op basis van de eerste gegevens wordt er een eerste offerte opgemaakt en verstuurd per e-mail. Bij een voorlopig akkoord komt de glaszetter vrijblijvend bij je langs. Hij kan vanuit zijn expertise een advies geven over jouw ruiten in jouw situatie. Na dit bezoek ontvang je binnen twee á drie werkdagen de definitieve offerte per mail. Je beslist op dit moment of je akkoord gaan en pas dan wordt het glas besteld!
Uiteraard kun je ook meedoen aan de gezamenlijke inkoopactie als je niet over een mobiel nummer en/of e-mailadres beschikt. In het aanvraagformulier kun je 06-00000000 invullen en bij het e-mailadres: jouwpostcode-jouwhuisnummer@winstuitjewoning.nl. In het opmerkingenveld kun je aangeven dat je de gegevens het liefst per post ontvangt. Wij controleren de aanvraag voor je en nemen zo nodig telefonisch contact met je op. Je kunt ons ook bereiken op 023-583 6936. Wij staan telefonisch voor je klaar om de aanvraag samen met je door te lopen.
Als je niet over een computer beschikt dan kun je ook meedoen aan onze actie. Je kunt ons telefonisch bereiken op 023-583 6936, dan lopen wij de aanvraag telefonisch met door. De offertes ontvangt je na het huisbezoek per post.
Winst uit je woning - De Isolateur
Winst uit je woning - Rouwenhorst Isolatie
Winst uit je woning - Technisol
Winst uit je woning - Groenpand
Winst uit je woning - van de Bunt Isolatechniek
Winst uit je woning - Belisol

Uitvoerders

Wil jij uitvoerder worden tijdens een nieuwe actie?

Aanmelden als uitvoerder

Start nu met besparen

Dien hier je waardebon in

Voor welk product kan ik de waardebon gebruiken?

Via de post of e-mail heb je van jouw gemeente een brief met een persoonlijke code ontvangen, waarmee je voor €70,- producten kunt aanschaffen. Bekijk hier met welke producten je in aanmerking komt voor het gebruik van de waardebon.

Ga naar de productlijst

Bij welke winkels kun je terecht voor de energiebesparende producten?

In principe kun je bij alle winkels terecht voor de energiebesparende producten, belangrijk is dat jouw product op deze lijst staat. Hieronder vind je het stappenplan voor het gebruik van de waardebon voor de aankoop van energiebesparende producten.

  1. Klik hier om te zien met welke producten je in aanmerking komt voor het gebruik van de waardebon. In verband met de richtlijnen van het RIVM en de Rijksoverheid, is het verstandig de energiebesparende producten online aan te schaffen. Bekijk op de kaart hiernaast bij welke winkels en webshops je o.a. daarvoor terecht kunt.
  2. Na aanschaf van je producten kun je met jouw waardebonnummer, de kassabon of factuur hier indienen om onder de gestelde voorwaarden het aankoopbedrag terug te ontvangen. Je kunt de waardeboncode eenmalig en op maximaal één kassabon indienen. Als niet het hele bedrag wordt gedeclareerd, komt het restbedrag te vervallen.
  3. Het indienen van de waardebon duurt niet lang, het zijn een aantal simpele stappen. Houd de volgende gegegevens bij de hand bij het indienen van de declaratie:
  • Jouw waardeboncode welke in de gemeentebrief vermeld staat;
  • De kassabon of factuur waarop vermeldt staat welke energiebesparende product(en) je hebt aangeschaft;
  • Je persoonsgegevens;
  • Je IBAN bankrekeningnummer waarop je het bedrag retour wil ontvangen.
  1. Staat jouw winkel niet in de lijst? Geen probleem. Vul dan ‘overig’ in. Vervolgens kan je de naam van de winkel handmatig invullen. 
    Bewaar je bon goed, indien nodig nemen we nog contact met je op tijdens het verwerken van jouw declaratie.
  2. Na het afronden van je declaratie, controleren wij jouw gegevens in samenwerking met de gemeente. Indien de declaratie goedgekeurd wordt ontvang je binnen enkele weken je aankoopbedrag terug. Je wordt natuurlijk over de status van je aanvraag geïnformeerd.
  3. Indien wij vragen hebben nemen wij mogelijk contact met je op. Het is daarom belangrijk dat je de juiste contactgegevens meestuurt, zodat we je bij vragen kunnen bereiken.

Klik hier om je waardebon in te dienen

Op de kaart kun je zien welke winkels, bouwmarkten, en doe-het-zelf winkels er bij jou in de buurt zitten. Let op: wij raden het aan om de producten online te bestellen. Je hoeft dus geen winkel in. Je kan energiebesparende producten ook vanuit huis kopen.  

*Berg de kassabon goed op want Winst uit je woning of de gemeente kan nog tot 1 jaar later om de bon vragen ter controle.

Veelgestelde vragen

Het kan 8-12 weken duren voordat het bedrag wordt bijgeschreven op je rekening.
Het is mogelijk om 2 bonnen te in te sturen voor de aankoop van uw producten.
Nee, de waardebon moet in 1x worden uitgegeven. Indien je niet van het volledige waardebon bedrag gebruikt maakt, vervalt het resterende bedrag.
Hier kunnen twee redenen voor zijn. 1. Mogelijk heeft u uw IBAN niet goed ingevuld. Let erop dat uw IBAN identiek wordt ingevuld zoals op uw bankpas, dus met hoofdletters. 2. Het is niet mogelijk om de IBAN twee maal te gebruiken. De waardebon zijn adresgebonden.
Het is niet toegestaan om de waardebon van iemand anders in te dienen. De waardeboncodes zijn adresgebonden en kunnen dus niet worden doorgegeven.
Je kunt contact opnemen met onze Service Desk op 023-5836936.
De waardebon is geldig t/m 31-03-2021 en kan ingediend worden tot 31-03-2021
De meeste bouwmarkten geven aan of het product onderdeel is van de RRE- regeling, en dus in aanmerking komt voor de declaratie. Hier: https://winstuitjewoning.nl/waardebon lees je welke categorieën eronder vallen.
De geldigheid van de waardebon is gelinkt aan de startdatum van de actie. De producten moeten ook in dezelfde periode aangeschaft zijn. Het is niet mogelijk om oudere bonnen in te dienen.