Wat is de waardebonactie?

De waardebonactie wordt mogelijk gemaakt door de RRE(W)-subsidie die de gemeente heeft aangevraagd. De actie is opgezet om huurders en woningeigenaren te stimuleren om hun woning te verduurzamen. Dat wordt op verschillende manieren gedaan, één van die manieren is de waardebonactie. Tijdens de actie worden waardebonnen gegeven aan bewoners, die gebruikt kunnen worden tot het vastgestelde budget op is.

Met de waardebon kun energiebesparende producten kopen, waarmee je bespaart op je energierekening en je CO2-uitstoot vermindert, zoals radiatorfolie, tochtstrips en LED lampen. Je kunt de waardebon gebruiken voor een vooraf samengestelde energiebespaarbox of je kunt zelf losse producten kiezen. De productenlijst verschilt per gemeente.

Zo werkt de waardebonactie

Gebruik de waardebon om energiebesparende producten te kopen in de LED shop wanneer je je gloei- en halogeenlampen wil vervangen. Daarnaast kun je energiebesparende producten kopen in de algemene webshop wanneer je graag de energiebespaarbox wil of producten, zoals tochtstrips, waterbesparende douchekoppen of radiatorfolie.

Ga je toch liever naar een lokale winkel? Dat kan ook! Je kunt de waardebon zelf niet direct in de winkel zelf gebruiken, tenzij je gemeente anders bepaalt. Je kunt het geld terugvragen door je bon (maximaal 3 bonnen in totaal en in één keer) te uploaden. De voorwaarden hiervoor zijn dat je een product van de productenlijst van jouw gemeente kiest en dat er budget beschikbaar is in jouw gemeente op het moment dat je de bonnen uploadt.

Vind jouw gemeente

Ga naar je gemeentepagina om je waardebon in te wisselen

Is er budget beschikbaar in mijn gemeente?

Het beschikbare budget voor de waardebonactie verschilt per gemeente. Kijk daarom altijd goed op de pagina van jouw gemeente wat het beschikbare budget is, want het is een OP=OP actie.

Wanneer er geen budget meer beschikbaar is, is het niet meer mogelijk om je geld terug te vragen of om de waardebon in te wisselen.

Welke energiebesparende producten kan ik kopen met mijn waardebon?

Met je waardebon kun je verschillende energiebesparende producten kopen, zoals LED lampen, tochtstrips, brievenbusborstels, dimmers, radiatorfolie of bespaarstekkers.

De productenlijst met producten die je kan kopen van je waardebon verschilt per gemeente. Je kunt de lijst terugvinden op de gemeentepagina.

Wanneer krijg je een waardebon?

Je krijgt een waardebon wanneer de gemeente waarin je woont de waardebonactie organiseert samen met Winst uit je woning. In dat geval krijg je de waardebon met daarop een persoonlijke code toegestuurd in een brief van de gemeente.

Ben je jouw waardebon kwijt? Dan kun je heel eenvoudig een nieuwe opvragen.

Nieuwe waardebon opvragen

Zo wissel je de waardebon in

Wanneer je online je waardebon inwisselt

Goed om te weten:

  • Je kunt de waardebon pas gebruiken bij een besteding van minimaal €35,- en maximaal het bedrag wat op je waardebon staat.
  • De waardebon is alleen te gebruiken voor energiebesparende producten uit deze gemeentespecifieke productenlijst
  • Elke waardebon kan maar één keer gebruikt worden. Dat betekent dat het eventuele overgebleven bedrag vervalt nadat je de waardebon hebt ingewisseld

Wanneer je producten in de winkel koopt

Klopt je aanvraag? Dan krijg je het aankoopbedrag binnen 3 weken op je bankrekening gestort.

In de kaart staat een aantal lokale winkels waar je energiebesparende producten kunt kopen.

Wacht niet te lang, want op = op!

Veelgestelde vragen

Nee, de waardebon moet in een keer ingediend worden, het resterende bedrag komt te vervallen bij het indienen. Wat wel mogelijk is, is dat je bij jouw declaratie maximaal 3 aankoopbonnen/facturen indient.

Op de gemeentepagina vind je een productlijst met alle producten die je kunt kopen met de waardebon.

Als je geen waardebon hebt ontvangen, kun je die hier opvragen.

Nee, de waardebon moet in één keer worden uitgegeven. Indien je niet van het volledige waardebon bedrag gebruikt maakt, vervalt het resterende bedrag.

Lukt het je niet om via de website je waardebon in te wisselen? Neem dan contact op met onze servicedesk via de chat of via info@winstuitjewoning.nl (vermeld daarbij ook je telefoonnummer) en wij zullen je hierin verder begeleiden. Wil je zo vriendelijk zijn en onderstaande informatie bij de hand houden:

  1. Waardeboncode (deze staat in de brief)
  2. Kassabon of facturen (maximaal 2 aankoopbewijzen)
  3. IBAN nummer en bankrekeningnummer
  4. Adresgegevens

Liever iemand spreken?

Wil je meer informatie, heb je een vraag of wil graag iemand spreken? Dat kan! Je kunt ons altijd een mail sturen, daarnaast zijn we op kantooruren telefonisch of via de chat bereikbaar.

Je kan ons bereiken van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 en 17.30

Over Winst uit je woning

Zuiniger met energie omgaan – en uiteindelijk van het gas af – moeten we allemaal. Dat weten we in Nederland, en dat wil ook bijna iedereen. Als intermediair werken we samen met gemeenten en andere partners, adviseurs en uitvoerders om het voor bewoners zo makkelijk mogelijk te maken om hun woning te verduurzamen. Van vervuilend en verspillend naar zuinig en groen. Van verwarmen met gas naar verwarmen met een warmtepomp en zonnepanelen. Van meer stoken naar een beter geïsoleerd huis. Zo versnellen we samen de energietransitie!

Bewoners kunnen erop vertrouwen dat wij voor hen het uitzoekwerk doen: zodat ze altijd een op maat gemaakt en betrouwbaar aanbod krijgen. 

In alle uithoeken van Nederland helpen we met het installeren van zonnepanelen, hybride warmtepompen, vloerisolatie, spouwmuurisolatie en isolatieglas. Woningen worden er altijd comfortabeler en zuiniger van.

We horen graag van je

Heb je als bewoner vragen over energiebesparingsmaatregelen, lopende acties of over je offerte? We helpen je graag verder. Zo kun je ons bereiken:

Veelgestelde vragen

Op zoek naar een snel antwoord op je vraag? Bekijk het overzicht van veelgestelde vragen. 


Nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van onze ontwikkelingen en acties? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief: