Een bijdrage aanvragen voor woningisolatie - Winst uit je Woning

Belangrijke voorwaarden / eisen

Claim jouw bijdrage voor isolatiemaatregelen

Stel zit achter laptop

Veelgestelde vragen

Wanneer je een Bespaarplan hebt ontvangen, staat je persoonlijke code hierin. Heb je geen Bespaarplan ontvangen? Vraag je code dan op via deze link of stuur een mail naar info@winstuitjewoning.nl en vraag om je code. Vermeld hierbij je postcode, huisnummer en bouwdelen (vloer, glas, dak en/of spouw) die geïsoleerd kunnen worden.

Met deze code kun je opnieuw dit proces doorlopen als je 2 maatregelen via een andere partij hebt laten uitvoeren, of je kunt kiezen via Winst uit je woning een maatregel af te nemen. Na een advies van de adviseur ontvang je van ons offertes die altijd in aanmerking komen voor een bijdrage.

Wij voeren steekproefsgewijs controles uit op de ingevulde gegevens die wij hebben ontvangen. Indien de situatie niet overeenkomt met de aanvraag zijn wij genoodzaakt de bijdrage in te trekken. Je kunt de persoonlijke bijdrage dan niet opnieuw gebruiken.

Als jij kunt aantonen dat je nog 2 bouwdelen hebt die slecht- of niet geïsoleerd zijn kun je een aanvraag indienen voor één van de bovenstaande maatregelen.

Slecht geïsoleerde bouwdelen zijn delen van je woning die niet of nauwelijks geïsoleerd zijn. Dit zijn de criteria:

  • Vloer en bodem: Geen of slechte isolatie minder dan 5cm – Rc ≤ 1,3
  • Gevel (waaronder spouwmuur): Geen isolatie aanwezig Rc ≤ 1,1
  • Dak (hellend of plat): Geen, slechte of matige isolatie minder dan 9 cm, Rc ≤ 2,0
  • Zolder/vlieringvloer: Geen isolatie aanwezig Rc ≤ 0,5
  • Ramen, panelen in kozijnen en deuren: Enkel glas, oud dubbelglas of HR-glas, Ug-waarde ≥ 1,6

Het kan 8-12 weken duren voordat het bedrag wordt bijgeschreven op je rekening.

Het kan 8-12 weken duren voordat het bedrag wordt bijgeschreven op je rekening.

Je dient de volledige aankoopbon of factuur in te dienen bij de declaratie. Een bestelbevestiging of kopie van een bankafschrift is niet voldoende. Op de factuur moeten de producten gespecificeerd zijn zodat wij kunnen beoordelen of ze onder de subsidieaanvraag vallen.

Ja, dat kan. Op deze pagina lees je hoe je dit doet. Let op: je hebt wel je definitieve factuur, het betaalbewijs en de foto’s van de maatregelen nodig om te kunnen declareren.

In veel gevallen mag je meer dan één maatregel laten uitvoeren. In dat geval krijg je een nieuwe waardeboncode via de mail, waarmee jij nog een aanvraag kunt indienen. 

Heb je geen nieuwe code ontvangen? Vraag deze dan op via deze link of neem contact op met de Servicedesk. We helpen graag!

We horen graag van je

Heb je vragen over energiebesparingsmaatregelen, lopende acties of over je offerte? We helpen je graag verder. Zo kun je ons bereiken:

Veelgestelde vragen

Op zoek naar een snel antwoord op je vraag? Bekijk het overzicht van veelgestelde vragen. 


Nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van onze ontwikkelingen en acties? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief:

To top