Een bijdrage aanvragen voor woningisolatie - Winst uit je Woning

Wat heb je nodig?

Om de bijdrage aan te vragen, hebben we wat gegevens van je nodig. We willen controleren of je huis in aanmerking komt voor de bijdrage en of de isolatie echt bij jouw huis is uitgevoerd.

Zo vraag je de bijdrage aan:

  1. Vraag je persoonlijke code aan
    Heb je nog geen persoonlijke code? Stuur een e-mail naar info@winstuitjewoning.nl en vraag om je code.
    Je ontvangt de code en een stappenplan met uitleg hoe je het bedrag terug kunt vragen
  2. Code inwisselen
    Ga hier naar de website om je persoonlijke code in te wisselen.
    Vul je code en gegevens in. We controleren of je bijdrage nog beschikbaar is.
  3. Gegevens invullen
    Vul je gegevens in, zoals de WOZ-waarde en het energielabel van je woning. Deze gegevens helpen ons bepalen of je woning in aanmerking komt voor de bijdrage.
    Controleer ook de voorwaarden op de website van je gemeente, omdat elke gemeente specifieke eisen kan hebben. Geef ook aan wat er nog niet geïsoleerd is in aan je woning.
  4. Voeg documenten toe en dien je aanvraag in
    Voeg de offerte en foto’s van vóór de isolatie toe. Nadat je alles hebt ingevuld, stuur je je aanvraag naar ons op. We controleren je aanvraag. Je krijgt van ons een bevestiging of je aanvraag akkoord is of dat we aanvullende informatie nodig hebben.
  5. Factuur toevoegen
    Nadat de isolatie is uitgevoerd, voeg je de factuur toe aan je aanvraag. Dit doe je op de website. We controleren of de factuur klopt en of het adres overeenkomt met de persoonlijke code. Als alles in orde is, krijg je een bevestiging en wordt het bedrag binnen 14 dagen uitbetaald.
  6. Restbedrag
    Als er nog een restbedrag is waar je aanspraak op kunt maken, ontvang je hierover een bericht

Heb je vragen of hulp nodig bij je aanvraag? Neem gerust contact met ons op via info@winstuitjewoning.

Veelgestelde vragen

Je vindt de persoonlijke code in je bespaarplan. Heb je geen bespaarplan ontvangen? Dan kun je de code opvragen via info@winstuitjewoning.nl of 023 583 6936.

Met deze code kun je opnieuw dit proces doorlopen als je 2 maatregelen via een andere partij hebt laten uitvoeren, of je kunt kiezen via Winst uit je woning een maatregel af te nemen. Na een advies van de adviseur ontvang je van ons offertes die altijd in aanmerking komen voor een bijdrage.

Wij voeren steekproefsgewijs controles uit op de ingevulde gegevens die wij hebben ontvangen. Indien de situatie niet overeenkomt met de aanvraag zijn wij genoodzaakt de bijdrage in te trekken. Je kunt de persoonlijke bijdrage dan niet opnieuw gebruiken.

Om de aanvraag voor de bijdrage in te dienen, heb je de volgende gegevens nodig:
– Je persoonlijke gegevens
– Een IBAN rekeningnummer waarop de bijdrage kan worden uitbetaald
– De WOZ-waarde van je woning
– Het energielabel van je woning
– Gegevens over de werkzaamheden inclusief de getekende offerte
– Minimaal 1 foto van het te isoleren bouwdeel
– Het verwachte aantal m² dat wordt geïsoleerd

Nadat de werkzaamheden zijn uitgevoerd, vragen we je ook om de onderstaande gegevens aan te leveren:
– Een factuur van de uitvoerder
– Een kopie van je betaalbewijs
– Foto’s van de uitgevoerde werkzaamheden
– Het aantal m² dat is geïsoleerd

Als jij kunt aantonen dat je nog 2 bouwdelen hebt die slecht- of niet geïsoleerd zijn kun je een aanvraag indienen voor één van de bovenstaande maatregelen.

Slecht geïsoleerde bouwdelen zijn delen van je woning die niet of nauwelijks geïsoleerd zijn. Dit zijn de criteria:

  • Vloer en bodem: Geen of slechte isolatie minder dan 5cm – Rc ≤ 1,3
  • Gevel (waaronder spouwmuur): Geen isolatie aanwezig Rc ≤ 1,1
  • Dak (hellend of plat): Geen, slechte of matige isolatie minder dan 9 cm, Rc ≤ 2,0
  • Zolder/vlieringvloer: Geen isolatie aanwezig Rc ≤ 0,5
  • Ramen, panelen in kozijnen en deuren: Enkel glas, oud dubbelglas of HR-glas, Ug-waarde ≥ 1,6

To top