Belangrijke voorwaarden / eisen
- Het is belangrijk dat je eerst controleert of je recht hebt op subsidie. Dat kun je doen met de postcodechecker.
- Je hebt altijd een persoonlijke code nodig om je aanvraag te starten. Je kunt deze code op deze pagina aanvragen.
- Voor elke maatregel moet je een aparte aanvraag doen.
- De subsidie vergoedt alleen de kosten die je maakt. Is de subsidie lager dan je kosten? Dan betaal je zelf het verschil.
- Is de subsidie hoger dan de kosten die je maakt? Dan krijg je niet meer dan je werkelijke kosten.
- Je moet factuur, betaalbewijs en foto’s van de uitgevoerde werkzaamheden kunnen aanleveren.
- Je betaalt eerst zelf de factuur, daarna kun je de bijdrage claimen.
- Bij offertes reserveer je eerst de bijdrage. Na uitvoering van de werkzaamheden moet je de definitieve factuur en foto’s uploaden om je aanvraag compleet te maken.
- De declaratieroute is niet in elke gemeente mogelijk.
Claim jouw bijdrage voor isolatiemaatregelen
-
Stap 1 – Controleer of je in aanmerking komt
Kijk hieronder met de postcodechecker of jij recht hebt op de subsidie en voor welke maatregelen. -
Stap 2 – Vraag je persoonlijke code aan
Je hebt deze code nodig om de aanvraag te starten. -
Stap 3 –Vul het formulier in
De link naar het aanvraagformulier ontvang je per e-mail samen met je persoonlijke code. -
Stap 4 –Reserveren van de bijdrage (bij offerte)
Wil je de bijdrage reserveren met een offerte? Doe dit voordat de werkzaamheden starten via het aanvraagformulier, zodat je bijdrage alvast binnen het beschikbare totaalbudget wordt vastgehouden -
Stap 5 –Na uitvoering (bij definitieve factuur)
Heb je de werkzaamheden uitgevoerd? Upload dan de definitieve factuur, het betaalbewijs en de foto’s in het aanvraagformulier. -
Stap 6 –Wij controleren je aanvraag
Alle informatie wordt gecontroleerd door Winst uit je woning. -
Stap 7 –Uitbetaling
Bij goedkeuring wordt het bedrag aan je uitbetaald.
Veelgestelde vragen
Wanneer je een Bespaarplan hebt ontvangen, staat je persoonlijke code hierin. Heb je geen Bespaarplan ontvangen? Vraag je code dan op via deze link of stuur een mail naar info@winstuitjewoning.nl en vraag om je code. Vermeld hierbij je postcode, huisnummer en bouwdelen (vloer, glas, dak en/of spouw) die geïsoleerd kunnen worden.
Met deze code kun je opnieuw dit proces doorlopen als je 2 maatregelen via een andere partij hebt laten uitvoeren, of je kunt kiezen via Winst uit je woning een maatregel af te nemen. Na een advies van de adviseur ontvang je van ons offertes die altijd in aanmerking komen voor een bijdrage.
Wij voeren steekproefsgewijs controles uit op de ingevulde gegevens die wij hebben ontvangen. Indien de situatie niet overeenkomt met de aanvraag zijn wij genoodzaakt de bijdrage in te trekken. Je kunt de persoonlijke bijdrage dan niet opnieuw gebruiken.
Als jij kunt aantonen dat je nog 2 bouwdelen hebt die slecht- of niet geïsoleerd zijn kun je een aanvraag indienen voor één van de bovenstaande maatregelen.
Slecht geïsoleerde bouwdelen zijn delen van je woning die niet of nauwelijks geïsoleerd zijn. Dit zijn de criteria:
- Vloer en bodem: Geen of slechte isolatie minder dan 5cm – Rc ≤ 1,3
- Gevel (waaronder spouwmuur): Geen isolatie aanwezig Rc ≤ 1,1
- Dak (hellend of plat): Geen, slechte of matige isolatie minder dan 9 cm, Rc ≤ 2,0
- Zolder/vlieringvloer: Geen isolatie aanwezig Rc ≤ 0,5
- Ramen, panelen in kozijnen en deuren: Enkel glas, oud dubbelglas of HR-glas, Ug-waarde ≥ 1,6
Het kan 8-12 weken duren voordat het bedrag wordt bijgeschreven op je rekening.
Het kan 8-12 weken duren voordat het bedrag wordt bijgeschreven op je rekening.
Je dient de volledige aankoopbon of factuur in te dienen bij de declaratie. Een bestelbevestiging of kopie van een bankafschrift is niet voldoende. Op de factuur moeten de producten gespecificeerd zijn zodat wij kunnen beoordelen of ze onder de subsidieaanvraag vallen.
Ja, dat kan. Op deze pagina lees je hoe je dit doet. Let op: je hebt wel je definitieve factuur, het betaalbewijs en de foto’s van de maatregelen nodig om te kunnen declareren.
In veel gevallen mag je meer dan één maatregel laten uitvoeren. In dat geval krijg je een nieuwe waardeboncode via de mail, waarmee jij nog een aanvraag kunt indienen.
Heb je geen nieuwe code ontvangen? Vraag deze dan op via deze link of neem contact op met de Servicedesk. We helpen graag!
We horen graag van je
Heb je vragen over energiebesparingsmaatregelen, lopende acties of over je offerte? We helpen je graag verder. Zo kun je ons bereiken:
Veelgestelde vragen
Op zoek naar een snel antwoord op je vraag? Bekijk het overzicht van veelgestelde vragen.
Nieuwsbrief
Op de hoogte blijven van onze ontwikkelingen en acties? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief:
