Wat is de witgoed inruilactie?
Tijdens de witgoed inruilactie ontvang je een waardebon waarmee je één huishoudelijk apparaat in kunt ruilen voor een nieuw, zuinig apparaat. Met zuinig witgoed bespaar je direct op je energierekening. Zuinige apparaten hebben namelijk minder energie nodig dan oudere, minder zuinige apparaten.
Deze actie wordt mogelijk gemaakt door een subsidie die de gemeente heeft aangevraagd. De actie is opgezet om huurders en woningeigenaren te helpen met besparen op hun energierekening. Dat wordt op verschillende manieren gedaan, één van die manieren is de witgoed inruilactie.
We werken samen met Coolblue. Na je bestelling zijn zij je contactpersoon. Coolblue bezorgt het zuinige apparaat en neemt je oude apparaat mee.
Zo doe je mee:
- Stap 1. Ga naar je gemeentepagina. Klik op ‘waardebon inwisselen’. Je komt dan uit op de webshop van Winst uit je woning met daarin het aanbod van Coolblue.
- Stap 2. Kies welk apparaat je wilt vervangen en voeg het toe aan je winkelmandje.
- Stap 3.Vul bij het afrekenen je persoonlijke waardeboncode in. Als het bedrag hoger is dan het waardebonbedrag, betaal je het overgebleven bedrag aan ons.
- Stap 4. Je bestelling wordt doorgestuurd naar Coolblue.
- Stap 5. Coolblue levert het nieuwe apparaat en neemt het oude apparaat mee.
Vind jouw gemeente
Ga naar je gemeentepagina om je waardebon in te wisselen
Is er budget beschikbaar in mijn gemeente?
Het beschikbare budget voor de witgoed inruilactie verschilt per gemeente. Kijk daarom altijd goed op de pagina van jouw gemeente wat het beschikbare budget is, want het is een OP=OP actie.
Wanneer er geen budget meer beschikbaar is, is het niet meer mogelijk om de waardebon in te wisselen.
Welke apparaten kan ik kopen met mijn waardebon?
Met je waardebon kun je verschillende huishoudelijke apparaten kopen, zoals koelkasten, vaatwassers en wasmachines.
Elke gemeente biedt een ander aanbod aan. Op jouw gemeentepagina kun je naar de webshop. Daar kun je alle apparaten zien die je kunt kopen.
Wanneer kan ik een waardebon inwisselen?
Je kunt de waardebon inwisselen als je een brief hebt ontvangen van de gemeente met een persoonlijke waardeboncode.
Ben je jouw waardebon kwijt? Dan kun je heel eenvoudig jouw persoonlijke code opvragen.
Veelgestelde vragen
Witgoed wordt als verzamelnaam gebruikt voor een grote diversiteit aan huishoudelijke apparaten. Apparaten die onder witgoed vallen zijn allemaal afhankelijk van elektriciteit. Voorbeelden van witgoedapparatuur zijn koelkasten, vriezers, wasmachines en vaatwassers. Elke gemeente biedt een ander aanbod aan. Op jouw gemeentepagina lees je meer over welke apparaten meedoen tijdens de witgoed inruilactie.
Coolblue is een betrouwbare partij met een groot assortiment en snelle levering. Daarnaast stelt Coolblue jou als klant voorop. Dat jij tevreden bent is het belangrijkst.
Zodra je bestelling verzonden is, ontvang je per e-mail een verzendbevestiging van Coolblue met daarin een Track & Trace waarin je jouw bestelling kunt volgen. Hou deze altijd in de gaten voor de meest actuele bezorginformatie.
In de nacht vóór de bezorging ontvang je uiterlijk om 05.00 uur per e-mail een tijdvak van 1 uur. Als Coolblue’s eigen bezorgdienst bij je langskomt, bellen de bezorgers je een kwartier voor aankomst.
Ja, Coolblue neemt het oude witgoed mee.
Het is niet toegestaan om de persoonlijke code van iemand anders in te dienen, de codes zijn adresgebonden en kunnen dus niet worden doorgegeven.
Het is niet toegestaan om de persoonlijke code van iemand anders in te dienen, de codes zijn adresgebonden en kunnen dus niet worden doorgegeven.
Op de gemeentepagina staat vermeld tot wanneer de actie bij jou in de gemeente geldig is. Goed om te weten: de persoonlijke code is een OP=OP actie. Op het moment dat het budget in jouw gemeente op is, is het niet meer mogelijk om de persoonlijke code te verzilveren. Verzilver de persoonlijke code dus zo snel mogelijk!
Hier kunnen diverse redenen voor zijn. Let op bij het invullen van de persoonlijke code dat je deze exact zo overneemt als in de brief, inclusief de koppeltekens. Ook dienen de postcode en het huisnummer te corresponderen bij de afgegeven persoonlijke code. Wanneer je een andere combinatie gebruikt werkt de persoonlijke code niet. Mocht het alsnog niet lukken om de persoonlijke code in te dienen kun je telefonisch contact met onze Servicedesk opnemen via: 023 583 69 36.
Op je gemeentepagina vind je het totale bedrag dat beschikbaar is gesteld voor de actie. Zodra dit bedrag op is, kun je de persoonlijke code niet meer inwisselen.
Nee, de persoonlijke code moet in een keer ingediend worden, het resterende bedrag komt te vervallen bij het indienen.
Je mag het apparaat terugsturen. Coolblue verzorgt de retourzending of omruiling van je apparaat. Je kunt het apparaat niet omruilen voor een ander soort apparaat. Je kunt deze alleen omruilen voor hetzelfde soort apparaat.
Je oude apparaat heeft vaak een hoog sluipverbruik. Stiekem kost dat veel geld. Het is ook niet aan te raden om in de schuur een oude vriezer of koelkast te zetten. Met zuinig witgoed bespaar je dus op je energierekening.
Als je een nieuw zuinig apparaat hebt gekocht op de webshop, wordt je oude apparaat door Coolblue meegenomen tijdens de levering van je nieuwe apparaat. Dit is heel handig, want dan hoef je niet zelf het apparaat weg te brengen.
Je kunt via de webshop 1 zuinig apparaat kopen met je persoonlijke code. Het restbedrag kun je niet gebruiken voor een ander product.
Voor al je vragen over de apparaten en je bestelling kun je contact opnemen met de klantenservice van Coolblue via www.coolblue.nl/klantenservice.
Zodra je bestelling verzonden is, ontvang je per e-mail een verzendbevestiging van Coolblue met daarin een Track & Trace waarin je jouw bestelling kunt volgen. Hou deze altijd in de gaten voor de meest actuele bezorginformatie. In de nacht vóór de bezorging ontvang je uiterlijk om 05.00 uur per e-mail een tijdvak van 1 uur. Als Coolblue’s eigen bezorgdienst bij je langskomt, bellen de bezorgers je een kwartier voor aankomst.
In de verzendbevestiging ontvang je een Track & Trace waarin je jouw bestelling kunt volgen.
Als je wil dat het apparaat bij je thuis wordt geïnstalleerd, kun je de Servicedesk van Winst uit je woning bellen via 023 583 6936 of Coolblue via 010 798 8999.
Over Coolblue
Over Winst uit je woning
Zuiniger met energie omgaan – en uiteindelijk van het gas af – moeten we allemaal. Dat weten we in Nederland, en dat wil ook bijna iedereen. Als intermediair werken we samen met gemeenten en andere partners, adviseurs en uitvoerders om het voor bewoners zo makkelijk mogelijk te maken om hun woning te verduurzamen. Van vervuilend en verspillend naar zuinig en groen. Van verwarmen met gas naar verwarmen met een warmtepomp en zonnepanelen. Van meer stoken naar een beter geïsoleerd huis. Zo versnellen we samen de energietransitie!
Bewoners kunnen erop vertrouwen dat wij voor hen het uitzoekwerk doen: zodat ze altijd een op maat gemaakt en betrouwbaar aanbod krijgen.
In alle uithoeken van Nederland helpen we met het installeren van zonnepanelen, warmtepompen, dakisolatie, vloerisolatie, spouwmuurisolatie en isolatieglas. Zo maken we woningen comfortabeler en zuiniger.
We horen graag van je
Heb je vragen over energiebesparingsmaatregelen, lopende acties of over je offerte? We helpen je graag verder. Zo kun je ons bereiken:
Veelgestelde vragen
Op zoek naar een snel antwoord op je vraag? Bekijk het overzicht van veelgestelde vragen.
Nieuwsbrief
Op de hoogte blijven van onze ontwikkelingen en acties? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief: