Gemeenten - Winst uit je Woning

Efficiënt bewoners bereiken, activeren en begeleiden

De meest efficiënte manier om bewoners bereiken en activeren om daadwerkelijk te verduurzamen, is afhankelijk van doelstellingen en de te bereiken doelgroep. Samen kunnen we bepalen welke actie(s) het beste bij jouw gemeente passen.

Tijdens deze acties spelen we in op de mogelijkheden en wensen van de bewoners. We nemen ze mee aan de hand door het geven van advies én concrete offertes van (lokale) uitvoerders die we vooraf geselecteerd hebben. Onze helpdesk helpt ze zowel bij de mogelijke vragen vooraf, als de mogelijke issues na aankoop of uitvoering van energiebesparingsmaatregelen.

Concreet maken van visie en beleid

Als energietransitiepartner helpen we gemeenten om visie en beleid concreet te maken. We nemen werk uit handen waar in het proces dit gewenst en nodig is. 

Dit doen we door middel van een plan van aanpak, het bedenken, uitrollen en communiceren van campagnes voor bewoners enerzijds, tot en met de opvolging en de uitvoering daarvan anderzijds.

Wil je hierover meer weten? We helpen je graag verder!

Reacties van gemeenten

Met welke andere acties kunnen we je bewoners op weg helpen?

Met welke acties kunnen we je bewoners op weg helpen?

Inkoopactie

Tijdens de inkoopactie kunnen bewoners verschillende energiebesparingsmaatregelen kopen, zoals isolatiemaatregelen, zonnepanelen en warmtepompen. Wij doen het uitzoekwerk, zorgen ervoor dat uitvoerders aan strenge eisen voldoen en zijn het aanspreekpunt van A tot Z.

Meer over inkoopacties

Energiebespaardienst

Tijdens deze actie komen coaches van de Energiebespaardienst langs bij mensen in energiearmoede. Gedurende het bezoek geeft de energiebespaarcoach advies over hoe de bewoner het beste kan besparen op de energiekosten én brengen gratis energiebesparende producten mee.

Meer over deze dienst

Lokale isolatieaanpak

Tijdens de extra bijdrage actie krijgen de bewoners een onafhankelijk adviseur op bezoek en ontvangen hierna een op maat gemaakt bespaarplan. Voor de aankoop van de isolatie krijgen de bewoners een bedrag. Het bedrag dat je de bewoner wil schenken en het aantal maatregelen kun je zelf bepalen. 

Meer over isolatieaanpak

Witgoed inruilactie

Tijdens de witgoed inruilactie krijgen de bewoners een waardebon om een nieuw huishoudelijk apparaat te kopen, zoals een vaatwasser of koelkast. Het bedrag op de waardebon kunnen we zelf bepalen. De bewoner kan online naar keuze het gewenste apparaat bestellen. Het apparaat wordt bezorgd en het oude apparaat wordt meegenomen.

Meer over inruilactie

Klachtenprocedure

Bij Winst uit je Woning behandelen wij klachten volgens de BOOS formule. Dit betekent dat wij dit als interne leidraad gebruiken zowel in de opleiding van nieuwe servicemedewerkers als in de praktijk van serviceverlening. Dagelijks worden de klachten doorgenomen binnen het Team en maandelijks hebben wij herhaaltraining omtrent de omgang met klachten.

Telefonisch gesprek tussen Winst uit je woning en een bewoner

Alle duurzame oplossingen die we aanbieden

Winst uit je woning: samen versnellen we de energietransitie

Bij Winst uit je woning maken we werk van verduurzaming. In samenwerking met onze partners, gemeenten, adviseurs en uitvoerders, versnellen we de energietransitie, door mensen te stimuleren om thuis op energie te besparen. Van vervuilend en verspillend naar zuinig en groen. Van verwarmen met gas naar verwarmen met een warmtepomp en zonnepanelen. Van meer stoken naar een beter geïsoleerd huis. Dat doen we al meer dan 10 jaar, en met succes.

We organiseren effectieve acties met schaalgrootte: die variëren van inkoopacties, extra bijdrageacties, witgoed acties, energiebespaardienst acties en het geven van onafhankelijk advies aan huis. Wat ons uniek maakt is dat we met zoveel uitvoerders samenwerken. Wij nemen veel werk uit handen. Bewoners besparen geld en tijd, doordat ze erop kunnen vertrouwen dat wij voor hen het uitzoekwerk doen: zodat ze altijd een op maat gemaakt en betrouwbaar aanbod krijgen. En als uitvoerders met ons samenwerken winnen ook zij enorm veel tijd. Zij krijgen van ons geen leads, maar getekende opdrachten. Waardoor ze kunnen focussen op waar ze echt goed in zijn: hun vakwerk. En ook zo maken we dus werk van verduurzaming.  

Wil je direct iemand spreken over de opties?

Neem dan contact op met Jade Oudejans.

To top